Pustil jsem se do dalšího projektíku – chtěl jsem si vyzkoušet, jak věrně dokážu vyřezat a připravit šablonu na síto.
Tak jsem si vystříhal ležící Miu Wallace (neboli herečku Umu Thurman) z Pulp Fiction.
Zároveň jsem chtěl vidět, jak se mi podaří soutisk, jestli dokážu k sobě jednotlivá síta pěkně zlícovat. A tak jsem navrhnul dva barevné čtverce na pozadí.
Vyrobil jsem si síto s postavou, na síta se čtverci jsem neměl několik dnů čas.
I když jsem měl už na sítu pistoli, rozhodnul jsem se, že jí na triko nedám. Asi nějaký zachvat pacifismu. Prostě jsem ji na sítu přelepil.
Mezi tím jsem ale objednal CMYK barvy a chtěl jsem je otestovat.
Takže změna plánu a místo dvou lícujících čtverců jsem udělal průniky kruhů.
Chtěl jsem vidět, jak barvy vypadají samy o sobě a potom i v průniku. Na rozdíl od klasických barev mají při přetisku vytvářet nové barvy jako třeba když barvy mícháte. U klasických barev překryje vrchní barva tu spodní.
Bylo mi jasné, že se možná vytvoří nějaká barva, která se nebude k obrázku hodit, ale to mě neodradilo.
Tisknul jsem na nátělník, který jsme od někoho dostali. Byl nový a trochu mě překvapilo, že měl drobné díry už po vybalení 🙁
Docela mě potrápilo nastavení registračních značek – tedy nastavit síta na karuselu tak, aby všechno pěkně lícovalo. Tady budu muset někde dohledat, jak se to opravdu správně dělá.
Bohužel, při tisku došlo k posunu, takže vše nelícuje. Ono už se to možná trochu rozhodilo při nastavování značek na pokusném triku. Je to taková moje metoda, kterou postupně zdokonaluju, ale ještě tomu něco chybí
Myslím, že značky (tedy síta) byly nastaveny správně. Spíš se asi pohnulo nejdříve pokusné tričko a potom asi nátělník na prkně. Když jsem zvedal síta, bohužel se vždycky trochu zvednul i nátělník a asi tady došlo k posunu.
Tady si asi koupím sprej, kterým se prkno nastříkne a triko potom líp drží a neposouvá se.

Stručně.
Barvy se na rozdíl od přímých pěkně prolínají a vznikají zajímavé kombinace. Ještě budu muset hodně experimentovat. Chtěl bych se naučit ve Photoshopu separovat z obrázků CMYK barvy. To znamená – mám nějaký barevný obrázek a já ho rozložím na cmyk-barvy a vyřežu jednotlivá síta podle toho. Musí to být samozřejmě něco jednoduššího – řezáním nedokážu dělat detaily, ani to není mým cílem.
I když časem asi vyzkouším i osvitovou metodu a tam můžu CMYK využít na plno.
A nebo naopak – něco si navrhnu a chtěl bych vidět, jak to bude vypadat ve CMYK barvách.


Neříkám, že je obrázek nějaký nádherný, ale až na ten nešťastný posun se experiment zdaříl.

Samozřejmě – tam, kde se kruhy stýkají, vznikly i tmavé barvy, na kterých pak není černě vytisklá postava moc vidět, ale zas tak hrozné to není.
Ještě jeden poznatek.
Zjistil jsem, že když mám v hlavě nějaký projekt, je nejlepší udělat ho v jednom kuse. Tedy alespoň od vyřezání po tisk.
Třeba právě tady u Pulp Fiction jsem měl delší dobu hotové síto s postavou, po několika týdnech jsem dodělal síta na barevné kruhy a teprve asi za týden jsem pak šel tisknout.
Člověku se potom moc nechce pokračovat, chybí to správné nadšení.
Příště vyrobíme trička pro Larpaře